The final one... - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Laura Schuitemaker - WaarBenJij.nu The final one... - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Laura Schuitemaker - WaarBenJij.nu

The final one...

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

26 Maart 2013 | Bonaire, Bonaire

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan, en de tijd vliegt voorbij als je lol hebt. Zo is nu veel te snel al de tijd gekomen dat er weer naar Nederland afgereisd dient te worden. Sander en ik zijn in mineur. Het liefst zou ik de vlucht vanavond missen, dus ik vind het flauw dat er een fikse boete gepaard gaat met een no show...
Omdat ik de noodgedwongen terugreis het liefst niet bewust meemaak, heb ik gister bij de apotheek een pil geregeld die garant staat voor 6 tot 7 uur 'knock-out toestand' waarin ik kan dromen over all the good times op het eiland en even niet herinnerd hoef te worden aan het feit dat we de vrieskou tegemoet vliegen.

De laatste dag hier is er een van inpakken (moeilijk, want zat op de heenreis al aan het maximum gewicht), schoonmaken van het huis (mja) en straks voor de laatste maal nog even ultiem genieten op het strand (chill). Ik wil het zand nog in m'n oren hebben als ik aankom op Schiphol! Als ik dan toch naar Nederland moet, dan maar met een beach look ;-)

Maar bah, ik ga Bonaire echt missen :-( Ik weet nog dat ik hier in de eerste dagen verschillende verhalen heb gehoord van mensen die ooit voor een korte periode naar Bonaire zijn gekomen en die óf niet meer weggegaan zijn, óf weer teruggekomen zijn. Ik snap het nu volkomen. Het leven is hier zoveel relaxter dan in Nederland! De langste files tellen hier 10 auto's, het eiland kent geen stoplichten, het is altijd aangenaam warm, er zijn FLAMINGO'S, snorkelen is hier te gaaf, enz. Heb dan ook geen seconde spijt gehad van de spontane beslissing om hier twee maanden naartoe te komen. Sterker nog, lieve mensen in Nederland, ik raad het jullie allemaal aan :-p

Mijn vertrek vanavond wordt in ieder geval geen 'vaarwel', maar een 'tot ziens!'

  • 26 Maart 2013 - 19:09

    Mary:

    Een hele goede reis en tot gauw.


  • 27 Maart 2013 - 09:12

    Marianne:

    Hey Laura (en Sander),

    "Bon Bini"in Nederland!Heb net al je leuke reisverslagen gelezen,zou op een paar dingen na ook van mij kunnen zijn!Ik ben na anderhalve maand thuis nog niet gewend en denk nog steeds teveel aan dat heerlijke eiland.Ik vond 't ontzettend leuk om jou ontmoet te hebben en samen met Sander hele gezellige
    dingen gedaan te hebben,zoals carnaval en havanna!
    Héél veel sterkte met de kou en de yetlag!Groetjes,Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Bonaire

Bonaire!

Bonaire, 01-feb 2013, 05:55

Goedemorgen, bon bini! (al is het bij jullie bijna middag...)

Op veler verzoek ga ik toch een poging doen om met enige regelmaat verslag uit te brengen van mijn, nogal spontaan geregelde, verblijf op Bonaire de komende 2 maanden.

Gisteravond zijn we, na een vlucht van 12,5 uur met tussenstop op Aruba, dan eindelijk aangekomen. De reis duurde lang (al mocht ik wel even 5 minuten in de cockpit kijken dankzij Sander :-)), we konden niet naast elkaar zitten, en door de turbulentie was ook mijn kotszakje niet overbodig, maar tot zover lijkt het de ontberingen waard! Ten eerste al omdat Flamingo Airport, het enige vliegveld hier op het eiland, helemaal roze is, dus ik voelde me gelijk thuis! Daarnaast is het hier 25 graden as we speak (en nog heel vroeg in de ochtend) en ons blauwe appartement ziet er super prima uit. Ik kan niet wachten tot de zon opgaat en ik het ook allemaal bij daglicht kan zien, want het is alleen nog maar donker geweest.
Mijn eerste indruk van de nachten hier is dat ze warm en lawaaiig zijn. Ik begon heel dapper aan een poging tot slapen met het raam open en de airco uit, maar moest hier al naar een paar uur op terug komen. Niet de hitte was het grootste probleem, maar ik werd bruut uit mijn slaap gehouden door een koortje bestaande uit een kraaiende haan, een blaffende hond en een balkende ezel. Een kraaiende haan verwacht je in de ochtend, dus ik dacht dan ook dat het krieken van de dag zich al had aangediend, maar het was 02:45 uur. Inmiddels hoor ik ook grappig vogelgekwetter zoals ik dat uit Artis ken, dus ben benieuwd wat voor fauna hier nog meer rondstruint!
Voor vandaag is de planning om de boodschappen te doen bij Albert Heijn (Nederland, hè), de buurt te verkennen en de koffers uit te pakken. Overigens ging mijn koffer verdacht makkelijk dicht, wat me enigszins zorgen baart omdat dit recentelijk bij een vierdaagse trip naar Marokko niet het geval was en we het nu over 2 maanden hebben. Ben dus benieuwd wat ik vergeten ben!

Ik ga denk ik maar even wat ontbijten, ondanks dat het nog steeds irritant vroeg is (go jetlag).

Tot horens!


Recente Reisverslagen:

26 Maart 2013

The final one...

25 Februari 2013

Druk op een rustig eiland

04 Februari 2013

Vermiste flamingo's en gebroken tenen

01 Februari 2013

Bon bini! De eerste uren op Bonaire!
Laura

Actief sinds 01 Feb. 2013
Verslag gelezen: 1534
Totaal aantal bezoekers 5455

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 26 Maart 2013

Bonaire!

Landen bezocht: