Vermiste flamingo's en gebroken tenen - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Laura Schuitemaker - WaarBenJij.nu Vermiste flamingo's en gebroken tenen - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Laura Schuitemaker - WaarBenJij.nu

Vermiste flamingo's en gebroken tenen

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 Februari 2013 | Bonaire, Bonaire

Bon nochi!

Bij het schrijven van het eerste reisverslag weet ik nog dat ik me afvroeg hoe Bonaire er bij daglicht uit zou zijn. Conclusie: heel prima! Palmbomen, blauwe lucht, groene en gele vogels; ik kan hier best aan wennen :) Om ons wat beter voort te kunnen bewegen op het eiland hebben we vrijdag gelijk een scooter gescoord, waarmee we zaterdag een tour gemaakt hebben aan de noordkant van het eiland. En dat was GAAF! Dit is echt hoe ultieme vrijheid naar mijn mening voelt. Wind door je haar (niet denkend aan de klitten), zon aan de hemel en papegaaien in de lucht, rijdend langs de te mooie kustlijn, en gewoon je neus achterna gaan. Hier en daar hebben we even een stop gemaakt en staan kijken naar hoe mooi de natuur is. Wat opvalt is dat het op die plekken ook echt stil is, op wat vrolijke vogelgeluiden na. Heel rustgevend!
Uiteraard zijn we ook langs de plek gereden waar de flamingo's hun hang-out hebben. Mensen die me wat beter kennen weten dat ik gek ben op dieren en mijn favoriete kleur roze is; tel dat bij elkaar op en ik moest en zou naar de flamingo's! Maar helaas, ze waren niet thuis :( Aan de andere kant is dat wel een goed excuus om het tripje nog eens te herhalen!

Verder stond er op de planning om vandaag te starten met een 4-daagse duikcursus. Bonaire wordt immers niet voor niets 'divers paradise' genoemd. Echter is dit plan gister in duigen gevallen (of nou ja, tijdelijk verzet) door een aanvaring die Sander op het paradijselijke Sorobon Beach had met een strandstoel. Resultaat: gebroken teen. Gevolg: 2 weken rustig aan doen.

Oh, en dan nog wel leuk nieuws: volgende maand komt zuslief Tessa haar Spring Break hier spenderen! Kan ze op het strand even bijkomen van de hectiek in the States. Omdat ze via Aruba vliegt (net als wij op de heenweg overigens) gaan we een paar dagen voor haar terugvlucht alvast die kant op om daar lekker de toerist uit te gaan hangen. Nu al zin in!

Te despues (Papiaments voor tot ziens), en mochten jullie het zat zijn op het vaste land van het koninkrijk, kom gezellig langs ;-)




  • 05 Februari 2013 - 08:39

    Maaike:

    Yolau!!!
    Wat naar van Sanders teen! K'tjes..! Hopelijk herstelt het gauw! :(
    Ook flauw dat de flamingo's niet thuis waren... :D maar wat je zelf zegt: gewoon nog een keer gaan!
    Echt leuk dat Tessa komt en ook heerlijk dat jullie naar Aruba gaan! Groot gelijk! Je bent toch in de buurt. :P
    Geniet van de zon, de zee, het bikken en de dieren!
    Xxxxxxxxxx

  • 05 Februari 2013 - 14:37

    Louise:

    Wat een heerlijkheid, papegaaien, blauwe zee, veel beter dan de hagelbuien hier! Have fun liefie, en sterkte voor Sander!!

    xxxx

  • 06 Februari 2013 - 19:30

    Mary:

    Hoi Laura,

    Wat leuk dat Tessa je komt bezoeken. Het lijkt mij echt fantastisch daar. Vanochtend lag er bij ons weer een laag sneeuw, bah. Mooie foto's trouwens. Ik ben echt jaloers.

  • 08 Februari 2013 - 14:37

    Gabbertje:

    Na een paar omzwervingen je blog gevonden. Leuk dat je momenteel op Bonaire vertoeft. In ieder geval beter dan hier in ons koude, maar weer sneeuwvrije, kikkerlandje. Geniet maar lekker van het tropische leven onder de zon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Bonaire

Bonaire!

Bonaire, 01-feb 2013, 05:55

Goedemorgen, bon bini! (al is het bij jullie bijna middag...)

Op veler verzoek ga ik toch een poging doen om met enige regelmaat verslag uit te brengen van mijn, nogal spontaan geregelde, verblijf op Bonaire de komende 2 maanden.

Gisteravond zijn we, na een vlucht van 12,5 uur met tussenstop op Aruba, dan eindelijk aangekomen. De reis duurde lang (al mocht ik wel even 5 minuten in de cockpit kijken dankzij Sander :-)), we konden niet naast elkaar zitten, en door de turbulentie was ook mijn kotszakje niet overbodig, maar tot zover lijkt het de ontberingen waard! Ten eerste al omdat Flamingo Airport, het enige vliegveld hier op het eiland, helemaal roze is, dus ik voelde me gelijk thuis! Daarnaast is het hier 25 graden as we speak (en nog heel vroeg in de ochtend) en ons blauwe appartement ziet er super prima uit. Ik kan niet wachten tot de zon opgaat en ik het ook allemaal bij daglicht kan zien, want het is alleen nog maar donker geweest.
Mijn eerste indruk van de nachten hier is dat ze warm en lawaaiig zijn. Ik begon heel dapper aan een poging tot slapen met het raam open en de airco uit, maar moest hier al naar een paar uur op terug komen. Niet de hitte was het grootste probleem, maar ik werd bruut uit mijn slaap gehouden door een koortje bestaande uit een kraaiende haan, een blaffende hond en een balkende ezel. Een kraaiende haan verwacht je in de ochtend, dus ik dacht dan ook dat het krieken van de dag zich al had aangediend, maar het was 02:45 uur. Inmiddels hoor ik ook grappig vogelgekwetter zoals ik dat uit Artis ken, dus ben benieuwd wat voor fauna hier nog meer rondstruint!
Voor vandaag is de planning om de boodschappen te doen bij Albert Heijn (Nederland, hè), de buurt te verkennen en de koffers uit te pakken. Overigens ging mijn koffer verdacht makkelijk dicht, wat me enigszins zorgen baart omdat dit recentelijk bij een vierdaagse trip naar Marokko niet het geval was en we het nu over 2 maanden hebben. Ben dus benieuwd wat ik vergeten ben!

Ik ga denk ik maar even wat ontbijten, ondanks dat het nog steeds irritant vroeg is (go jetlag).

Tot horens!


Recente Reisverslagen:

26 Maart 2013

The final one...

25 Februari 2013

Druk op een rustig eiland

04 Februari 2013

Vermiste flamingo's en gebroken tenen

01 Februari 2013

Bon bini! De eerste uren op Bonaire!
Laura

Actief sinds 01 Feb. 2013
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 5457

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 26 Maart 2013

Bonaire!

Landen bezocht: